Välkommen att tycka till! |
Enligt 4 kap 7 och 8 §§ Skollagen (2010:800)
Rutiner för synpunkter och klagomålshantering
Det finns ingenting som är så bra att det inte kan bli bättre.
Vi vill förbättra vår verksamhet med hjälp av era synpunkter.
Så här kan du gå tillväga för att framföra dina synpunkter:
1. Vi på Lillgårdsskolan vill uppmuntra till att synpunkter på verksamheten tas upp så tidigt som möjligt och gärna direkt, med den personal det berör.
Samtala med berörd personal, ring eller kontakta oss per e-post.
2. Om du efter kontakt med personal fortfarande inte är nöjd
kan du kontakta rektor.
Rektor tar del av och dokumenterar dina synpunkter och
talar därefter med berörd personal för att få dess
syn på sakfrågan. Rektor eller berörd personal
återkommer till dig inom 7 arbetsdagar. Vid behov och
efter överenskommelse kan möte ordnas mellan dig, berörd personal och rektor. Mötet dokumenteras skriftligt och under mötet beslutas om vem som ansvarar för uppföljning som skall ske inom en månad.
3. Är du fortsatt inte nöjd kontakta
Stiftelsens ordförande genom att skicka ett brev där du skriver dina synpunkter och klagomål så enkelt och kortfattat som möjligt.
Ordföranden i Stiftelsens styrelse talar med rektor
och berörd personal för att få deras syn på
sakfrågan. Vid behov och överenskommelse kan ett
möte mellan parter ordnas. Mötet dokumenteras skriftligt och under mötet beslutas om vem som ansvarar för uppföljning som skall ske inom en månad. Framför du dina åsikter anonymt
sker ingen återkoppling till dig men ärendet utreds
ändå och dokumenteras av berörd part.
4. Är du fortsatt inte nöjd kan du
göra en anmälan till skolinspektionen:
www.skolinspektionen.seLillgårdsskolan
sammanställer och analyserar inkomna synpunkter och
klagomål, och identifierar utvecklingsområden. I den
omfattning det bedöms ändamålsenligt tas
identifierade utvecklingsområden upp i det
systematiska kvalitetsarbetet.
Adress till Stiftelsens styrelse är:
Stiftelsen Lillgårdsskolan
Sporrsmedsgatan 18
58737 Linköping